mandag 18. august 2008

De første innbyggerne i karet.....


Idag har jeg vært i butikken å shoppet de første innbyggerne til karet vårt. Trenger noen algespisere til å begynne med så valget falt på 2 stk Ancistrus sp. Oppdrettsvariant (mistenker at dette er noen av de som en kompis av meg kvittet seg med for en tid tilbake (www.klanparty.com/as) - så om jeg er heldig får jeg kanskje tak i et bilde at foreldrene også etterhvert. De to Ancistrusene har fått navnene Aud og Kjell, så får vi bare håpe at det ikke er two of a kind for det er litt vanskelig å se når de er så små. Isåfall får vi døpe om den uheldige senere.

Kjøpte også med en liten eplesnegle (Pomacea bridgesii) som overraskelse til ungene - den har offisielt blitt døpt Skybert. Den er ikke så veldig aktiv enda, og har trukket seg godt inn i skallet, men den er forsåvidt på vei ut så vi får bare gi den litt tid til å venne seg til den nye heimen.

Siden det bare er bunnfisk i karet ser jeg ikke noe poeng å mate med flakfor, så har lagt oppi en weekendfor-bit isteden som de kan kose seg med.

Poster bilder så fort de har kommet litt frem så vi kan se dem - akkurat nå er de godt gjemt i skjulestedene som de allerede har funnet seg.....Inntill videre har jeg bare lagt inn noen illustrasjonsbilder jeg har lånt fra nett :-) Bytter med mine bilder så fort jeg får tatt noen.....

Ingen kommentarer: